"חוברות כפירה מחולקות ע"י רפורמים במוסדות החינוך הממלכתיים"

    "החוברות הללו מחולקות על-ידי קרן 'פילנטרופית' שמתברר כי היא קרן רפורמית שמטרתה ברורה, ובאישור משרד החינוך. זו שערורייה מקוממת במיוחד".
    איתי גדסי No Comments on "חוברות כפירה מחולקות ע"י רפורמים במוסדות החינוך הממלכתיים"

    גפני: "אני קורא לשר החינוך לעצור את התופעה הזו באופן מידי" • נציג דגל התורה בהרצליה שחשף את הפרשה: "מנסים בעורמה לייצר כביכול 'יהדות חדשה' מודרנית חילונית במסווה של עזרה וחלוקת ספרי קריאה"

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    "החוברות הללו מחולקות על-ידי קרן 'פילנטרופית' שמתברר כי היא קרן רפורמית שמטרתה ברורה, ובאישור משרד החינוך. זו שערורייה מקוממת במיוחד".
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכתבה המתפרסמת הבוקר ביתד נאמן מתוארת שערורייה חמורה: חוברות קריאה תמימות למראה, מאוירות בציורים, מחולקות חינם במוסדות החינוך הממלכתיים והממלכתיים דתיים והגנים המסונפים לרשויות המקומיות, מדי חודש בחודשו, באמצעות קרן "פילנטרופית" ה"דואגת" לילדי ישראל. עיון מעמיק בחוברות הללו מגלה תרמית מסוכנת במיוחד של ניסיון לייצר כביכול "יהדות חדשה", פלורליסטית ומתקדמת, ובעיקר "נעימה" לחילוניות הישראלית.

    בדיקה מדוקדקת שנעשתה על-ידי נציג "דגל התורה" בהרצליה, אלעד צדיקוב, שנחשף לפרשה החמורה, גילתה ממצאים מקוממים לפיהם באמצעות סיפורים "תמימים" מעוותים את ערכי היהדות הנעלים ומציירים תמונה חדשה ומרהיבה של "יהדות חילונית".

    "חוברות הקריאה הללו הן חוברות פסולות עם מטרה מאוד מסוימת", אומר צדיקוב ל"יתד נאמן". "הן נראות חוברות תמימות, וכאשר מתעמקים בתכנים מזדעזעים. הספרונים הללו המחולקים חינם לילדי ישראל במסווה של עזרה וסיוע להורים ולמוסדות, חוברו במטרה מאוד מסוימת של כפירה ביהדות".

    "לדוגמא, הם מציגים מה זו קבלת שבת ישראלית, התאספות המונית בצהרי יום שישי בפארק, לשירה בליווי תזמורת ובילוי. משנים את ערכי היסוד שלנו למושגים אחרים הלקוחים מתרבות קלוקלת שאינה יהודית. מנסים לחנך לתרבות חדשה ולקרא לה יהדות, על אף שאין לזה כל קשר לערכי היהדות והתורה".

    מעוותים את מושגי היהדות

    "עיון מעמיק במספר חוברות מקומם לנוכח מעשה הערמה שלא ניתן לראותו במבט ראשוני שטחי. כך הם מספרים על חגיגת בר מצווה, בה המתנה הגדולה, הערכית והחשובה ביותר היא שעון זהב. לא קבלת עול מצוות, לא מתנות של ספרי קודש וכו'. הם לוקחים את מושגי היהדות ומעוותים אותם. מנסים לחנך את החילונים כביכול החילוניות שלהם אינה מופקרת, אלא היא בעלת אידיאולוגיה. להרגיע ולהנעים את מצפונו של הישראלי המצוי, כביכול הוא מתנהג על-פי ערכי היהדות, זאת בזמן שהחוברות הללו מטיפות לרמיסת התורה וקדשי ישראל".

    "החוברות הללו מחולקות על-ידי קרן 'פילנטרופית' שמתברר כי היא קרן רפורמית שמטרתה ברורה, ובאישור משרד החינוך. זו שערורייה מקוממת במיוחד".

    יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, אומר ל"יתד", כי "שוב מתברר שמשרד החינוך מאשר חוברות, או פעילות רפורמית ששמה ללעג וקלס את היהדות הנאמנה. אני קורא לשר החינוך לעצור את התופעה הזו באופן מידי".



    0 תגובות